Makan Angin Dinegeri Orang .


Assalamulaikum semua .
Sihat ?
Gambar atas nih tak da motif pun saja jew letak nak buat bg pembukaan cerita . Okayh rasa janggal bila nak menulis nih , sebab dah lama sangat tak menulis . sampai buntu tak taw nak cite apa .
Update nih pun sebab nak mai cuci cuci sikit blog nih .
Supaya tak bersawang terus sangat .
Kalau biar lama lagi .
Lagi terus lah bersawang .
Nak kat busy tu .
Busy juga lah .
Tapi bukan sebab busy tu tak upate .
Sebab malas .
Then tak taw nak tulis apa apa .
Sebab tak da bakat terpendam dalam bidang penulisan .
Dah lah sikit sikit merepek .
Nak teruskan update cerita yang terbaru nih .
Tapi tak maw cerita banyak banyak .
Nak letak gambar jew .
Paham dari gambar lah okayh .
Sebab setiap gambar da lagunya .
Dah bosan baca apa yang aku merepek nih ?
Jangan lah tutup duluuuuu ,
JUM JUM kita tengok dulu gambar gambar kat bawah nih .
Kami pegi Makan Angin dekat negeri orang . 
17 mei 2012 , kami bertolak pegi penang .
Pergi balek hari jew , sebab penang ngan perlis tak jauh mana pun 2 jam jew .
Nih hah gambar gambar kami dekat sana .
Kami pusing satu pulau .
Semua tempat pergi .     
|
|
|
|
|
|
|
V
                          
Kami sampai penang , dalam kul 11 lebih lebih , bertolak kul 9.30 .
  
Dah sampai tu , kami dijemput oleh kawan ayah (member WCFM) .
Dia bawa kami pegi makan dekat *tak ingat nma kedai tu -.-' .
Frst time pegi berjalan jalan ada pemandu pelancong ;) .
Cam cam tempat dy bawa .
satu pulau .
aku kalau muka FOKUS cam nih , tak da menda lain buat . dok bertweet ;D .
setiap masa dimana saja okayh .
Nih member member WCFM.
 tudia , gelas banyak . sebab penang panas ngat . minum lebih had lah .
okayh , aku dah kenyang sebab tu jadi lagu nih .*terencat sikit jew .
________________________________________________________________
Lepas makan dekat situkan . Semua bergambar gambar then balek .
Kami meneruskan perjalanan ngan pemandu pelancong kami .
Dy bawa kami pegi kedai di kat balik pulau .
Pas2 dy teruskan perjalanan naik bukit .
Bawa kami pergi PEMANDANGAN INDAH .
indah betul permandangan kat situ . 
Rasa tenang .
Hilang semua tekanan kalau dok situ .
Sepanjang perjalanan tu . aku macam oranmg mabuk .
sebab naik bukit cam nak p cameron highland .
Naik Pening aku .
Dizzy terus .
Kat bawah nih gambar gambar kami kat PEMANDANGAN INDAH .
|
|
|
V
 _____________________________________________________
Abeh tenangkan perasaan kat situ , kami turun lak .
Kami p kat EMPANGAN BAHANG .
subahnaallah .
Cantek betul ciptaan Allah nih .
Aku rasa cam dekat fantasi bila tengok empangan nih .
Air dy warna biru nak hijau cam air laut tu . 
 ________________________________________________________
Then Kami singgah dekat batu feringgi .
Aku memang suka ngan air .
Sebab aku suka berenang .
Dah lama aku tak berenang .
Jadi bila jumpa air , aku jadi tak tahwan sikit .
Macam budak budak jew rasa time ,.
Naseb ada geng .
Mawar ngan azim geng aku ;) .
Kami main air , tak kesah kat depa depa nuh . sebab kami bawa baju salin , depa nuh jeles lah . tengok saja . sebab tak bawa baju #padan muka , *Sediakan payung seblom hujan .
 ___________________________________________________________________
Kami pusing kat gurney lak , tapi pusing2 jew malas dah nak turun . bergambar apa lagi . lagi malas . beteri pun dah nak habeh .
Kak wana aku lah .
Posing tak berhenti .
Destinasi terakhir PADANG KOTA .
Lepas tu kami letih dan rasa nak pulang .
Time datang tadi naik jambatan .
Balek rasa nak naik ferri lak .
Atas ferri tak leyh dok atas keta .
Sebab aku nih tak leyh goyang2 .
Karang muntah .
Jadi bergambar atas ferri lak .
Jum tengok gambar terakhir sblom bertolak balek perlis ;) .
|
|
|
|
V
aku teruja tengok obor obor besar . hihi .
 tembam -.- .
 Ayah aku suka buat muka tah pape . sebab tu aku pun sama .  sebab aku ikot dy .
 aku besar dari mak aku -.-' . susah jadi gemok nih .
Akhirnya dah sampai .
Kami pun bertolak balek perlis .
Sampai kat Perlis singgah makan dekat arau .
Kedai Yasmeen tu lah .
Letih berjalan jalan hari tu .
Hari berkemas untuk pegi SELANGOR malam karang bertolak .
Bye , thanks sebab sudi membaca .
walaupun cerita aku membosankan .
i love you *


LIKE saja dong:D

No comments: