Cameron Highland 2011 .

Helloooo Helloooo Perlis . apa habaq ? HEHE . lama ceq tak cakap utara pekat noh 
 balek sini baru ceq boleyh cakap .
 okayh ceq nak ceta pasal ceq pegi Holidayss ngan family kat Cameron highland . kami pegi family jew . tetiba sampai perak .ayah aku kata ramai ugak nak p . 
semua member WCFM  . HUHU . tapi enjoy ugak ramai2 .=) .
sory2 . update lambat . sibuk ngan keja kat rumah . 
then sibuk ngan nak berjalan kat perlis nih ..HEHE .
tak menda sangat nak cite pasal kat sana .
 tgk2 gambar jew larh . okayh ? sebab malas nak tulis panjang . 
senak kepala...HAHA . 
okayh nih ah gambar2 yang diambk sepanjang percutian tu dari mula sampai abeh .nah tgk .
|
|
|
|
V
nih gambar seblom nak bertolak , time pagi tu . test power cmra lu .HEHE .
dah bertolak . sampai jitra . singgah sebentar bersarapan . 
roti canai satu , nasi lemak satu .  mna tak gemok kan ?
hobi saya makan ..HAHA .
okayh nih gambar bersama2 setelah kenyang .=)
aku tak da kat sini sebab aku ganti amir ambk gambar .=)) 
________________________________________________________________________
okayh gambar2 kat bawa nih pulak dah sampai cameron highland .=)) .
singgah masjid . sembahyang . pas2 makan kat situ . sebab masing2 dah lapar .
sejuk oooiii tang nih . nak ambk wuduk pun takot .HEHE . okayh2 . lepas2 sudah makan pakat beramai tangkap gambar lak . eisshh . 
rasa glmor jew orang duk ambk gambar ..HAHA .#bajet lak dah -.-' .
nih ah gambar2
|
|
|
V



okayh2 . aku letak gambar family aku jew . gambar depa2 aku malas nak letak . 
manyak sangat..HEHEHE . jum2 tgk kat bawah lak . da larh gambar depa2 .=)) 
________________________________________________________________________
Dah sampai kat cameron highland kami pegi check in kat villa dahlia , 
sebuah rumah , da tiga bilik . then kami yang 4 orang anak dara nih . ambk bilik master bedroom .
HEHE .pulun kan ? bukan pa sebab kami ramai . 
dok berebut ngan ayah . last2 ayah yang baik hati bagi kat kami.
.HEHE .kak wana suka sampai tersenyum cm nih..HEHE 
 |
|
V
haha . lawakkan ??
nampak keseronokan kat wajah dy ..HAHA . 

okayh . nih muka penat . tapi nak keluar ugak .
 nak p beli barang nak masak .
 then nak p beli sarung tangan sebab sejuk sangat . nak tido pun tak boleyh .
okayh . nih dah dapat sarung tangan seowg satu . ayah beli kan . terim a kasih ayah .=))
sarung tangan aku paling menyerlah . kan ? HEHE . biasa . mesti larh ambk warna feberet ugak cm na pun .=))

okayh2 . lepas2 beli semua barang . kami pun balek nak masak hen nak makan . sesudah jew makan . ramai lak . member wcfm yang datang kat bilik . naik segan pun da . 

tapi terima ngan hati terbuka kedatangan tetamu ..HAHA . 
aku rasa cm kat rumah dah .kena melayan tetamu  . 
naseb baik rumah tu cukup lengkap da . boleyh masak2 . jamu tetamu yang datang .=)) .
|
|
|
V
nih sebahagian Wcfm member  yang datang ... 
ramai gila kan . tapi baru sebahagian  . HAHA .
lepas aku ambk gambar dowg nih aku pegi tido . 

sebab dah letih sangat . tak tahu dowg balek kul bpa .
__________________________________________________________
Esoknya . hari kedua kat cameron . 

kami beramai2 nak pegi ke tempat yang cantek mcm cite avatar tu .
 tapikan ..HUHU . rezeki tak da . jalan ditutup . tak tahu sebab pa .
 tak boleyh larh nak nek . kami pun turun lak . dah jalan bukit tinggi . 
nak muntah aku nih . naseb bek da pemandangan yang hijau dan tenang .
 kurang larh sikit radsa loya tu . kami teruskan perjalanan ke kilang teh boh .
 tempat cari sangat & sangat sejuk . sebab da hujan sikit2 . 
nih ah . gambar kami kat sana tgk kat bawah nih .
|
|
|
|
V

nih sblom nak keluar villa tu . 
dan lagi bergambar ngan kasut arif mail kita . 
besar btol kasut tu takot ceq nak pakai pun ..HEHE .
 tapiii warna dy ceq suka sangat .=))) . i love merah  .
nih dah sampai kat keta .
 orang len dah tunggu dalam keta .
 tapi aku berhenti berposing lu..HEHE


 . gedik nak bergambar ugak ;D  .
okayh nih gambar yang dah sampai kat
ladang teh yang cantek tu  posing lu sblom naik .=) 

dalam perjalanan nak naik . jumpa nih lak 
. try nek . then snap kat situ .
 cm tak penah jumpa lak kan ..HAHA .
sempat lagi dalam perjalanan pun . 
mana tak letih nak naik . dah bukit tinggi . 
hilang separuh nyawa rasanya naik ini . sebab lama tak berjoging..HEHE .
nih ayah dan mak saya . saya sayang depa ketat2 .=) . 
my family yang gila2 . untukng da family cm nih .=))) .rasa bahagia .

nih lak semua member wcfm yang hadir sekali kat teh bohh nih .=)) .
depa wat liputan kat radio depa . 

da kat you tube dj sam buat liputan . 
rajen2 p larh cari tgk . aku pun tak tgk lagi .
 tapi aku ngan abg nizam yang merakam . kira dak tgk larh ugak .=)
nih family besar aku .=)) . ramaikan meriah satu rumah law semua da .=)
adek aku yang bongsu . mawar nama dy .unikkan ?
nih kak wani ngan mawar .=)





jejaka tu larh . captian WCFM . =)










nih gambar kami berjalan nak pegi beli barang kat kea farm . best ugak . jalan jauh2 nih . sebab parking kat atas tak da ..HUHU . jauh benar jalan .
rasa nak tercabut kaki pun da . tu yang berhenti bergambar lu =))
________________________________________________________________________
dah abeh berjalan pagi sampai petang . balek umah rehat2 . malam pulak da BBQ bersama WCFM .
malas nak letak gambar banyak . nih saja gambar2nya . 

tgk kat bawah nih . law bosan tutup larh okayh . 
sebab saya sebagai penulis nih pun dah bosan nak meniap ..HAHA . 
tak boleyh jadi penulis yang berjaya .
|
|
|
|
V
nih kami tgk kat dapur villa tu . ngah sediakan pape yang patut .=)
kak wana tukang buka durian..HAHA . muka bangga boleyh buka semua buah durian .

aku lak ambk tugas membakar . abeh nanges2 mcm tgk cite sedap dah .HAHA .

itu jew ah gambar yang diletak . tak nak letak banyak2 . 

sebab aku malas ..HAHA . dah bosan nih .
jum2 kita tgk cite seterusnya kat bawah .=))
___________________________________________________________________

Nih dah hari terakhir . semua dah nak berpisah .

 tapi sblom berpisah . kami pegi brekfst kat tanah rata . lepas tu .
 kami berjalan bersama2 bershoping2 . aku jew yang cacat . 
jalan pun lambat ..HAHA . sebab sakit kaki . 
Dapat pengalaman jatuh kat cameron highland . 
Jum2 tgk gambar2 kami kat bawah nih .
|
|
|
V
tumpang pakai jap . tak beli pun ..HAHA .
semua jenis topi nak try ..dah orang bagi  .
 kami pun nekkepala larh  semua kami ambk topi berposing ..HAHA .
okayh . gambar nih gedik .=))

nih beramai2 sblom berpisah .=)) .

test power lens cmra ..HEHE .
okayh larh . selesai sudah cite kami kat sana .=)) . 
lepas abeh bershoping semua . kami pun bertolak balek  . 
dan singgah kat masjid yang sama bersolat .=)) . lepas2 tu kami teruskan perjalan balek ke perlis .=)) .
terima kasih mak ayah . bawa kami bercuti . 

dan bagi bajet secukupnya untuk bershoping ..HEHE . tahun depan bawa lagi okayh2 .=)) .
 ilovemyfamilyy <3
kepada yang membaca cerita nih sampai abeh

 .~ terima lasih ~. nanty da cerite baru . baca lagi okayh ...=)

LIKE saja dong:D

No comments: