hargai .=)


bangun jew on9 . xda menda len . HAHA ...nih jew lar keja aq time cuti ..on9 skype . fb .twitter then update blog . 
nk kuaq malas . pagi sangat nk jalan2 pn bosan . sekarang nih law kuaq seowg2 cepat rasa bosan . dulu boley jew ..pelik..-.-' ..xp satg kak aq hingaq kuaq pagi ..HAHA . teringin nk p mandi manda .xp law p time cm nih owg xda . takot ugak nk p .kena tunggu adek2 aq cuti sekolah bru ley p . jadi kena tahan sat keinginan tu ..HEHE . xtaw nk tulis pa hari ini . jadi terlintas kt hotak nk copy jew menda nih dari fb sapa tah .. cm tertarik jew tgk ayat dy .  hgargai seowg2 . then law xsuka cakap xsuka xpyh nk pendam sebab nk jaga perasaan owg..t lagi merana owg tuh...jangan bg harapan dah kalau dah xmaw . oke ..itu pesanan jew ..sapa2 terasa ambk ..=)..then lakukan pa yang saya swoh ,..yang paksa hati nk sayangkan seowg2..cinta xley dipaksa ..kedua2 pihak kena terima ngan hati yang terbuka .=)
jadikan cinta itu indah dalam bercinta . jangan jadikan cinta itu rumit dalam kehidupan . t hidup xbest  . hidup nih hanya pinjaman dariNya . jadi gunakan lar pinjam nih sebaik mungkin ..=) ..jangan lupa suruhan & laranganNya law nk hidup diberkati .=)
jum2 baca kt baca nih..=)


Pada suatu hari di sebuah sekolah, seorang murid bernama  Abu bertanya pada gurunya. Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai Kasih Sayang.

Abu :  Cikgu! Macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang ?  Macam mana juga nak kekalkan kasih sayang itu?

Cikgu : “ Ok, kamu ikut apa yang saya suruh. Kamu pergi ke padang sekolah. Kemudian kamu berjalan di atas padang sambil memandang rumput di depan kamu. Pilih yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang walaupun sekali. Dah petik rumput yang PALING cantik, bawa ke kelas “

Apabila Abu pulang ke kelas, tiada satu pun rumput yang dibawanya. Cikgu bertanya, kenapa tiada rumput yang dipilih?

Abu : Tadi, semasa saya berjalan-jalan di padang, saya mencari rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik. Maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang, saya tak jumpa yang paling cantik.Mungkin ada di antara yang di belakang saya rumput cantik, tapi cikgu dah pesan jangan menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu : Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa seseorang yang kita sayang, janganlah kita mencari lagi yang lebih baik dari itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Semoga yang berlalu tidak berulang lagi. Ingatlah orang yang  paling kita sayang itulah yang paling cantik dan baik walaupun mungkin banyak lagi yang lebih cantik.
 
p/s: ” Hargailah orang yang tersayang selagi dia masih ada di sisi kita ”

LIKE saja dong:D

No comments: